Sweetness
THE SWEETNESS
Welcome. It's pink and black. So ? Haha. This are the your path; Dashboard | +Follow
naseb badan
assalamualaikum dan salam sejahtera .
arinih saya mau celoteh tentang sebuah cerita . . alamak ai . skema nye . pok kang . haha ;D hey hey , cni la dok cni meh , jum bace ape aku nk cite . . huwarghhh . nantok . -,- upsss, sori . hee . berabok da belog aku , da lame tak bsentoh la kan . berabok lah jd nye . . uhuk uhuks . haaa , kan da batok . hishh. top mulot top mulot. ekekek .

nk tau tak 25sept2010 besamaan ari sabtu jam 8.20 mlm adalah tarekh keramat yg cukop bermakne bg kite sume . cehceh . kite sume , tak bole tahannn . . haha . tak la , tarekh keramat bg aku jek la . ;p tau sbb ape keramat ,. ? tatau kan , tatau kan ? ? haa , aku sorg jek tau . . nih tengokkk . . . . ~

tangan aku abes calar :(

saket tuh . . uwaaaa ;'(

alahhai , muke mcm mintak penyepak jek. sorii la ek korg ;D 

nih terok jugak . skang da kulet br . ;)

lutut kiri da okeh , lutot kanan belom . . ibu jari kiri luke dlm , 
till now belom elok , tambah pulak dgn bengkak.
nih dok riso nih. ;(

haaaa , korg da tgk kan kan ? ape suda jadi . ? woiii , aku ACCIDENT lah . . . -,- hmm. saket taw tak . nanges nih . uwaaaa.~ skang da okeh la ckt , just tinggal lutot kanan , tangan kiri [siku] , n ibu jari kaki kiri . . korg nk tau punye la tseksa nk madi , nk cuci luke , makan ubat okeh le lagi . . ;p da hampir 2week aku amek MC . mau nye tak tension pale otak aku , psl da byk kali tinggal class . tak lame ag aku da midsem exam n final exam utk sem 1 . . pehhh . ya Tuhan . . mmg serabot pale otak aku .

okeh balek semule psl kes accident nih . ceh . excited beno nk cite ek aku nih . ish ish ;D act, mlm tuh aku n adek aku nk g open house umah ecah , ex adek aku . . ktowg naek moto . kua jek dr umah , dgn hemah nye . then , kua simpang . aku cakap kt adek aku "dil, spek kau bawak tak . ? along nk pinjam" adek aku cakap "alamakk, lupe . ." da tuh , adek aku teros masok simpang pertame , kire nk balek ke umah semule le . jalan punye jalan . adek aku langgar bumper . . .kalo org kampong panggel bonggol . da tuh , aku nih tak dpt nk ballance badan , teros le jatoh tertiarap n bergesel . . adek aku n moto sehat walafiat jek . ciss. ;D then , adek aku patah semule ke belakang dtg kt aku . die park moto kt tepi n tlong tanggalkan helmet aku . n yg mnyaket an aty kan , bole pulak adek aku nk tarek aku "long, bangun dok tepi . kete nk lalu tuh . . " aku tau le ade pajero . yg pajero tuh mcm tak paham bahase lak an aku saket kott time tuh . adududuh . ape la pandai bona lak aii . . . huh. then , ade la nyonya n laki die punye baek gilerr gilerrr lah . die tlong aku . die cuak tak btempat kott . yg aku diam n tak buat papew pon sbb time tuh mate aku da tak nampak ape , pale pening2 . .  nyonya tuh tak buat papew . maksud aku tolong lap darah ke , tolong ape ke . . no okeh . ! die tak buat . katenye takot papew ke kan . patah ke or papew . . nyonya tuh soh adek aku balek umah n inform kt parent . adek aku yg tgh blurr tatau nk buat ape dr awalnye cakap "okeh okeh . saya g balek jap keyh . panggel ayah saya ye . . tunggu jap aw. " nyonya tuh pon anggok . yela yelaa . yg aku still diam , mate tak nampak ape da nih . aduduh . nyonya tuh pelok aku dgn kuat . dpt rase weyhh nilai kesian die tuh pd aku . . ececeh . pasan jek . tak la , aku rase jek . kalo tak , nape nyonya tuh menggelebah lebih . pdhal adek aku blurr n yg aku nih ag syokk , diam jek . haa . ;D hahah.then , time tgh tunggu adek aku panggel abah . nyonya tuh kate "saket ke. ?" , "u saba haa ." , "jgn byk gerak haa. ." , "u kene kuat taw . . " , "u okeh ke. ? " , "tunggu haa . jap lagi ayah u dtg mari. . " , "nnt u cakap kat doctor haa mane u rasa saket haa. . " korg tau ape respon aku . ? ? ? haha . aku diam jek . anggok angok je le . haha . tade psaan ek . biase la , tgh saket kott . mate tak nampak ape tuh . . . then, aku rase tak larat sgt dah . aku nk dudok , "auntie , saya mau dudok . peninggg. . " auntie tuh smcm jek . "aiyakkk. jgn dok bawah . nnt u pengsan woo. . . mari dudok sbelah cne meyh . . " kene seberang yg umah belah cne . aku tak larat tp nyonya tuh pegang n jalan sikit2 . . jalan punye jalan . aku da nak dudok da pon kt simen parit yg tepi longkang dpn umah org tuh , tp abah pulak dtg . . haihhh. aku nk dudok lahhh. grrr . ;D mama kua dr kete dtg cepat2 kt aku n pegang aku slow2 . . time tuh aku nk rebah dah . kirenye mate aku n pale aku da tahap kritikal dah nih . . . hoho. then nyonya tuh kate "aiyak aiyakk . baba , capat meyhh . anak lu mau jatoh . cpat cpat . ." ade ke panggel abah aku baba ? ? ? ? ish . tak senonoh . arghhh . biau le . peduli ape . aku tak larat dah time tuh . . after that, mama n abah bawak aku slow2 . . time nk msok kete , nyonya tuh pesan "baek baek haa . kaki die saket . nnt cerita same doctor haa ." yg abah aku n mama kate ye , okeh okeh . thankyou haa . terimakaseh banyak2 taw . . :) alahhai . 1 malaysia lah . ;p aku da dok dlm kete , abah soh mama dok belakang aku . mama usap belakang badan aku . time dlm kete tuh la aku nanges weyh . .. ;') mcm2 psaan ade . sedeh , dgn saket nye , dgn excited nye psl aku kan nk g open house sbenanye mlm tuh . . dlm kete mama cakap mcm2 . dpd suare die , aku tau mama risau gilerr . yelahhh , ibu mane tak risau kan anak nye . td sehat , balek2 , adek aku kate "mama, along jatoh. . . " mama aku mau tak berderau segale bnde . darah nye , jantong nye . . . ish ish . :) da sampai spitel , abah tarek aku n dudok kt kerusi tolak n soh adek aku tolak . then , dlm spitel pulak punye cite . aku masok wad kecemasan , ade sorg tuh kire nurse la kott , dye soh tunggu . pale bapak die . haihh =,= . lame ckt , aku masok dlm lagi n die soh barengg ats katel . . die bg kaen n soh bukak seluar n pakai kaen tuh . then , die cuci luke . pehhhh . mau jd hulk aku time tuh . . sakett lah macekkkk. ! ! ! ! erghhhhhhh. da cuci ape sume , dok kt meja rawatan . aku jalan slow jek mcm org tua pulak dah . . hahah. then, die bg MC 4 ari sampai 28sept. okeh la tuh . then, sampai mase 28sept . abah kate tak bole balek nih . kaki bengkak bengkak nih , nk balek ape . so , kesokan ari nye , g klinik luar tampin , konon nye nk amek MC lagi la sampai jumaat . ade ke doc tak bg . kate nye kalo luke jek mmg diberi MC 4ari jek . laen la kalo patah . . abah bengang je time tuh . die kate "anak saya saket , tak bole nk bjalan . takan nk balek kolej semule dgn kaki camtuh . . " tp jawapan tetap tak bole . tape . mlm nye kena la g klinik swasta . abah bawak g klinik sakti . br la dpt cuti . . then , ari sabtu ptg balek kg sbb ahad tuh maklong buat open house utk kwn office die . ahad tuh la buat kaki aku jd teerok balek . . . aktif sgt . . da la pulak tuh nafsu tak bole taan , makan jugak nasi ayam . kegemaran aku tuh . mane boleh tahannnn . . . hahah. last2 mlm tuh abah kate "balek la . tayah g class dulu . kaki terok . . " da , tutop cite.~

hmmm , 
dpd ramalan aku lah kan . Tuhan da bg petande yg aku nk accident n nk aku jd cmnih sbb sbelom kejadian tuh, siang nye tuh aku da lepas gian makan megi . senja makan ayam goreng yg dibeli kt paso mlm n makan taufufa pulak . . . n lagi satu petande , time yg aku tanye adek aku bawak spek tak . . yelahhh , kate org tua tua dulu JGN PUSING or PATAH BALEK KALAU TERTINGGAL BARANG KE APE. BIARKAN JEK N JALAN JEK. . tp time tuh kan adek aku patah semula nk balek umah . tuh la jd cmnih . . hmmm ;'( tape, aku redha . . byk class aku tak g , byk bnde tak bole makan , da la sakettt . . . nih sume takder . tape, aku terima . redha dgn ketentuan Illahi. cewahhh. ;p hmmm ;(

Posted at 4:15 PM | 0 comments

|
queen master

Facebook | Twitter
Hai I'm NorSyafika Dania .
Eyka dania for short .
welcome to my diary , a part of mysoul story .
thanks for coming .

visit here !

Credits

Penat-lelah by : Speaking Bunny
Basecode by : Alia L.Joe's
Tutorial : Jaja
re-edit : boo

- END -