Sweetness
THE SWEETNESS
Welcome. It's pink and black. So ? Haha. This are the your path; Dashboard | +Follow
menyelami tentang CINTA
aku nak bercerita sikit tentang cinta . . sikit ? haha . aku rase byk kot aku nak bebel kat sini . mungkin kowg rase aku da pena buat entry pasal nih , tp tak salah kan kalo aku nak previous . . berkongsi pandangan aku dgn kowg sume si pembaca . oke .

apa itu cinta ? ? bg pandangan aku lah kan cinte tuh sebuah perasaan yg bermula nye dari perasaan "pandang" dan "suke" . . kenape suke ? mungkin pada si dia ade sesuatu yg membuatkan kite tertarik pada nye . bile dah suke , timbul lah perasaan "sayang" . . maken hari maken sayang , maken sayang maken timbul dan wujud lah perasaan "cinta" pulak . . cinta adalah sesuatu yg sgt sgt lah nikmat . besa nikmat nye tuh . . cinte bole buat kita bahagia , cinta boleh buat kite derita , cinte bole buat kite gila , ada juga cinte boleh buat kite lupa . .besa sungguh pengaruh cinta nih kan . .

aku cume nak tekan kan soal adab dlm bercinta . oke . aku teringat suatu keadaan nih . mase tuh aku still study kat MAHSA lagi . suatu malam tuh aku dgn roomate aku sume borak borak and lepaking dlm bilik jek . cite punye cite then cite pulak pasal cinta . fana pena cakap "kene belajar hormat bf sendirik dah skang . . time couple bole lah cakap die bodoh ke bangang ke sial ke ape ke tp dah kawen nnt kalo dah terbiase cakap mcm tuh time couple , kunpem terbawak bawak sampai dah kawen esok . dose woo . ." baik lah . bile difikir kan semula . mmg betol ape yg die kate . . kiite jgn biadab sgt . . tak elok . kene belaja menghormati bf kite . . ini utk kebaikan kite jugak . kalo tak , nnt kite terbiase and nnt bile dah kawen sesuke hati jek cakap husband kite bodoh lah ape bagai . . and sbg bukti , aku ade jugak nampak diantara kenalan aku yg separuh nye menghormati bf die , and ade jugak yg biadab dgn bf die . . sbg contoh , kawan rapat (bff) aku sowg nih haa name nye puteri . die da couple dgn bf die da lame lah jugak . hampir 3 tahun . selama dowg couple , and selama aku rapat dgn minah nih kan , tak penah sekali pon aku dgr die mencarut kat bf die . . sekali pon tak penah oke . die respect gila . and byk dgr cakap bf die . . and sebalik nye , bf die pon dgr cakap die . . *ade persefahaman disitu . hope kowg kekal yaww . selain dr kawan rapat aku nih , ade jugak yg lain mcm roomate aku kat MAHSA td tuh yg name die fana tuh . die pon respect dgn bf die yg bernama kyo . . he's very stylo and handsome boy .

then , bercerita pulak tentang isu semasa . . first , soal rupa paras . . nih nak tanye . ape penting sgt ke rupa paras tuh ? ? ohh , dia buruk , so tanak couple dgn dia . . mcm tuh ? ? bercinta hanye pandang pada paras rupa . . ? ape kau fikir rupa paras tuh bole buat kau bahagia and kekal lah sampai kau mati ? ? fikir fikir kan lah ye . . . cinta tak memandang segalanya oke . tak memandang segalanya . . ! ape gune muke lawa , handsome kacak tuff Hot bagai , tp curang sini sane , tak jujo . . haa . bahagia ke mcm tuh ? ? jawapan yg terbaik utk itu adalah putus . oke ? putus . ! the secnd things is keikhlasan , kejujuran , persefahaman . . haa . ini yg paleng pentingg . jujur dan ikhlas . and persefahaman itu jugee penting utk tak mundurkan kepercayaan kite pd si dia . . kalo kite ikot setiap peraturan dlm percintaan , insyaAllah kau takan putus dgn bf/gf kowg and penat susah payah cari pengganti laen . . dah kunpem kunpem lah kau dgn yg satu itu jek . yg pisah kan kowg cume mati je . . kau tanak ke rase bahagia dgn bf/gf kau . . tp orang skang bahagia bile curang sini curang sane . . brr -,-

aku tak paham dgn dunia skang . . bile bercakap pasal cinte , kenape memilih hanye pada rupa paras . . ehh heloo , kalo kau pilih nak yg lawa jek nak yg handsome jek , alamat nye yg hodoh sume tuh jadi andartu and teruna terlajak lah jawab nye . kann ? ? haihh -,- aku nih pon tak lah lawa mane . serious aku cakap mmg aku burok *tp comel sikit jek ;P . aku tak mengharap pon dlm soal cinta nih . aku serah kan segala nye pada Alllah SWT . . kalo ade , ade lah . . kalo tak ade tuh , tak ape lah . . mungkin belom sampai seru . . bak kate mama aku "die dlm perjalanan . ." . fikir fikir kan lah . cinte nih luas . besar pengaruh nye . . sometime benda remeh itu lah yg sebenar nye sgt penting . . :)

itu saje pandangan saya . .
sekian terima kasih :)

Posted at 3:39 AM | 0 comments

|
queen master

Facebook | Twitter
Hai I'm NorSyafika Dania .
Eyka dania for short .
welcome to my diary , a part of mysoul story .
thanks for coming .

visit here !

Credits

Penat-lelah by : Speaking Bunny
Basecode by : Alia L.Joe's
Tutorial : Jaja
re-edit : boo

- END -