Sweetness
THE SWEETNESS
Welcome. It's pink and black. So ? Haha. This are the your path; Dashboard | +Follow
KPM Ayer Molek (sesi Jan-Jun 2012)
hyee assalamualaikum wbt . maaf berhabuk sikit . maaf yekk . meh meh duduk sini . aku nak bercerita nih . hewhew . 3 Jan 2012 merupakan hari pertama aku jejakkan kaki ke kolej nih . Hyee , saya student baru kat sini . saya budak PIP (pra-dip) ;P aku sampai jek kat kolej nih mata aku melilau lah pandang semua yang boleh dipandang . kiri kanan atas bawah . eh bawah pulakk . hahaha . apa yang boleh aku katakan kolej baru aku nih adalah AWESOME :) best . besar . nyaman . diam . sunyi . sejuk . memang awesome lah kann -_____- berteman kan hutan kiri kanan depan belakang . satu benda aku fikir time tuh adalah macam mana aku nak balik kalau abah mama tak dapat jemput ?? sebab kawasan nih agak jauh di pelusuk solok sikit . transport awam tak banyak . nak call teksi datang jemput pon kena charge sampai rm30 . kalau jem ke ape mau nye tak melambung sampai rm70 . cekik darah . bas ada , bas Panorama . jarang lah bas nih lalu depan kolej . kalau ada tuh , alhamdulillah . rezeki lah kan . haa . so , yang terbaik nye adalah better ada transport sendiri . senang .

pada tarikh yang sama . jam 5 petang bermula lah MISRA atau nama panjang nye Minggu Silaturrahim . alaaa . orentasi lah . haa . minggu orentasi nihh . seperti yg sedia maklum before this aku pernah study kat MAHSA and UiTM . kat mana mana tempat baru pon memang lah kena orentasi kann . motif nye nak merapatkan hubungan atau ianya adalah sesi suai kenal . dah kenal baru berkawan . dah berkawan boleh bercinta . opsss . hahaha . itu lari tajuk . motif masuk belajar adalah nak belajar bukan bercinta . k ingat tuh ye cik adik cik abang . ingat tuh >,< selama aku orentasi kat tempat study . kat kolej nih memang lah tersangat awesome orentasi nye . pehh ragging gila kaw kaw punya bagi aku . sampai kan kaki aku yang pernah patah dulu terasa balik semula . jalan tempang seyy . pehh . tapi memang awesome lah . kata budak budak terubat lah sikit hati nih bila nampak muka abang handsome and kaka cantik . choyy . hahaha . yang handle kan minggu orentasi kitorang adalah MPP . what's MPP . MPP is Majlis Perwakilan Pelajar . MPP terdiri dari senior senior sem 3 ke 4 ke atau 5 yang bertanggungjawab dan amanah .

seminggu sudah berakhir . maka tamatlah sesi orentasi yang menyiksakan jiwa raga -,- hamboi ayatt . hahaha . bermula pulak sesi kuliah . memang awesome lah . best . enjoy jek . hewhew . every week hari isnin jam 10 ade perjumpaan dengan mentor memasing . sometime kalau tak jumpa mentor , ade perhimpunan kat foyer . kalau tak ada dua2 tuh means free lah . balik bilik . baring jap sementara tunggu next class . hahahaha . and for your information , kolej KPM kuliah nye just sampai 1.30 pm only . kalau ade extra class pon jam 3pm until 4pm . that's all .

then ade lah hari hari peristiwa . kena cuti dan ade jugak hari yg tak kena cuti . time game rugbi 22/2-27/2 . . semua kena balik rumah memasing dan kosongkan hostel . time tuh aku and budak budak kelas baru freedom dari midterm . balik tuh memang enjoy habis . tak sentuh buku langsung . hahaha . then cuti midterm seminggu 10/3-18/3 . yang syok nye ade malam citrawarna . yang itu paling the best ! ngantuk tak ngantuk lah kann . diorang yang buat show tuh memang awesome . layan jek . enjoy gila ah ;D and sometime ade ragging . pehh . itu memang nightmare bagi aku and semua student especially junior . ya Allah , Dia je lah tahu betapa sakitnya hati . and Dia lah yang tahu betapa sakitnya badan nih kaki nih kepala otak nih . ya Allah -,- memang gila kaw kaw kena ragging . huh . after that ade sukaneka . macam macam game ade . nak join ke tak ke suke hati . rumah sukan pon warna warna yg awesome . tak mcm rumah sukan time sekolah . balik balik warna biru , kuning , merah , hijau . . kat kolej aku nih warna oren lah ape lah bagai . oren , i love you ;P *sebab aku rumah sukan warna oren . haha . then ade study week . then final exam . and lastly cuti sem bapak lama gila nak mampus . fuhhhh ;D

lepas dah enjoy 2 bulan cuti . result pon keluar . and alhamdulillah result aku agak memuaskan . tapi aku memang target ada A . rupanya tak ade . takpe lah , tak ade rezeki . at least aku lepas sesi PIP nih . apa itu PIP ?? PIP means Preparatory Intensive Program .

tak lama kemudian hari tuh . dapat tahu pulak dapat sambung kat kolej mana . you know what , aku dapat Beranang . course Diploma In Agro Bisnes . ouchhh -,- padahal aku harap sangat dapat course Islamic Bangking FInance ke or Bisnes Management ke . dapat are Melaka . aku nak stay Melaka . tah macam mane pulak aku boleh tercampak ke Beranang dengan course itu . hadoyy

and aku ingat nak buat pertukaran course . hopefully dapat . kena call MARA . doakan aku k . terimakasih . thanks sudi baca cerita aku yang tak seberapa nak teratur nih . bahahha . k lah . assalamualaikum wbt .

Posted at 4:39 PM | 1 comments

|
queen master

Facebook | Twitter
Hai I'm NorSyafika Dania .
Eyka dania for short .
welcome to my diary , a part of mysoul story .
thanks for coming .

visit here !

Credits

Penat-lelah by : Speaking Bunny
Basecode by : Alia L.Joe's
Tutorial : Jaja
re-edit : boo

- END -